Žulji so lahko neprijetna nadloga vsakega tekača

Žulji so lahko neprijetna nadloga vsakega tekača
18.10.2018 AVTOR: Oglasno sporočilo Hansaplast

Žulji nastanejo na določenih delih stopala, običajno ob dolgih tekih ali hoji.

Ob aktivnosti spotimo stopala, zaradi česar se povišata vlaga in toplota. V primeru teka je trenje med kožo ob nogavico in tekaškim copatom nenehno in če temu dodamo še otečene noge, je rezultat žulj. Žulj nastane, ko se med notranjimi in zunanjimi plastmi kože nabere limfna tekočina.

Žulji nastanejo ob hkratnem delovanju raznih dejavnikov:

  • trenje obutve ob kožo stopal;
  • pretesna/premajhna obutev;
  • povečana vlaga in toplota v tekaškem copatu;
  • otečena stopala.

Kaj lahko storimo, da preprečimo žulje?

Prvi preventivni korak, da preprečimo žulje, je seveda izbor prave tekaške obutve, ki se mora pravilno prilegati stopalu in biti prave velikosti. Pomembno je namreč, da točno vemo, kakšno stopalo imamo: širše ali ožje; visok ali normalen nart. Pomembno je, da tekaški copat ni premajhen; zaradi zatekanja stopala, do katerega prihaja ob daljši aktivnosti, je pomembno, da ima noga dovolj prostora, karj je potrebno upoštevati že ob nakupu tekaškega copata.

Na povečano trenje veliko vpliva prekomerna vlaga v tekaškem copatu, zanimivo pa je, da so k žuljem bolj nagnjeni tisti s suho kožo. Tudi koži stopala je torej potrebno zagotoviti ustrezno nego – če imate suho kožo, jo navlažite z ustreznimi kremami.

Daljši teki

Razumljivo je, da se največ žuljev pojavlja pri daljših tekih, saj pri le-teh trenje traja najdlje. Izpostavljene dele lahko zaščitite tudi z obliži, ki so primerni za bolj vlažno kožo. Neka raziskava je pokazala, da naj bi pomagal celo navaden medicinski trak, ki ga namestimo na občutljiva mesta.

Telo žulje pozdravi samo. Manjši žulji se bodo hitro sami zacelili, pri srednje velikih in velikih žuljih pa lahko žulj previdno odprete in sprostite pritisk in tekočino, ki se je v njemu nabrala. Tako se bo žulj hitreje posušil in zacelil. Uporabljajte razkužene pripomočke. Pri zelo velikih žuljih se obrnite na zdravniško pomoč. Prav tako se k zdravniku obrnite za pomoč, če se pojavi hujša bolečina, oteklina, če se žulj vname ali zagnoji.

Kako oskrbeti žulj?

Uporabljajte le razkužene pripomočke, ustvarite sterilno okolje in si dobro umijte roke ter kožo okoli žulja. Iglo sterilizirajte z medicinskim alkoholom, da preprečite vnos bakterij in virusov in s tem okužb. Žulj previdno prebodite z iglo in s pomočjo vatiranih blazinic ali palčk iztisnite tekočino. Žulj nato prekrijte z medicinsko gazo ali ustreznim obližem, da preprečite vnos bakterij.

Celjenje

Žulj poskušajte imeti pokrit, da se koža vsaj malo sama zaceli. A previdno, da se na žulj ne ‘zalepi’ še tkanina. Nato žulju zagotovite dovolj kisika, da se bo lahko zacelil. Kožo ki ostane po prebodu, pustite na žulju, saj tako ščitite ‘živo’ tkivo pred bakterijami in je to pravzaprav naraven ščit. Če je rana umazana, jo očistite. Priskrbite si mazilo z antibiotičnim delovanjem. K hitrejšemu celjenju pripomorejo ustrezni obliži, ki so namenjeni prav za oskrbo žuljev.

Značke: Zdravje
Ključne besede: žulji, tekaške poškodbe, žulji na nogah, tekaška obutev
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ