To so znaki, ki kažejo na to, da ste pretrenirani

Advertisement

To so znaki, ki kažejo na to, da ste pretrenirani
26.11.2018 AVTOR: A. T., Foto: Reebok/ Facebook

Ste nenehno utrujeni, vas vse boli, misel na trening pa vas vse prej kot razveseli? Preverite ali niste morda pretrenirani in kaj lahko storite, da to težavo odpravite.

Tekači, ki veliko trenirajo, še posebej pred zahtevnejšimi tekaškimi podvigi, so pogosteje na udaru, da se poškodujejo ali preprosto pretrenirajo. Zakaj? Ker preprosto želijo prehitro preveč, česar pa telo ne more prenesti, zato se temu upre, kar se najbolj kaže na treh področjih – na psihi, hormonih in v fizičnem počutju.

Psihično počutje
Najpogostejši simptom pretreniranosti je izgorelost. Tekač, ki se preobremeni, na primer tako, da pozabi na počitek, ne uživa dovolj kalorij za svoje potrebe ter pretirano premleva vse detajlje prihajajoče tekme, se bo počutil vse slabše. Žal je mentalna utrujenost pogosto spregledana, je pa vseeno zelo pomemben del treninga, saj gre z roko v roki z utrujenim telesom. Kar pa kaj hitro lahko privede do zloma ali poškodb. Da se temu izognete, ne pozabite posvetiti pozornosti svoji psihi – privoščite si počitek, sploh po zahtevnejših treningi, saj se bo tako vaše telo regeneriralo. Privoščite si masažo, privoščite si čas zase, če je potrebno pa raje preskočite tudi kakšen trening.

Hormoni
Hormoni sodelujejo v številnih procesih in skrbijo za ravnovesje v telesu. A pretiran trening jih lahko vrže iz tira, kar pomeni, da se nekaterih hormonov lahko proizvede preveč, spet drugih premalo, kar privede do številnih težav, kot so zmanjšana imunost, pretirana lakota, želja po določeni hrani, pri ženskah odsotnost menstruacije in še kaj. Če se sami že spopadate z določenimi težavami, bo najbolje, če se čim prej posvetujete z zdravnikom, ki bo opravil potrebne krvne in druge preiskave, da bo ugotovil morebitne nepravilnosti ter vam prepisal ustrezne ukrepe za izboljšanje stanja.

Fizično počutje
Pretreniranost se najbolj pozna na fizičnem počutju, saj vas lahko vse boli ali pa se poškodujete. Poškodbe pa so lahko blage ali težje, po katerih lahko okrevate tedne ali celo mesece. Zato, če že začutite bolečino, si raje vzemite kakšen dan počitka, da vidite ali se bo polegla ali ne. V primeru, da se ne in je bolečina vse hujša, se odpravite na pregled in pogovor z zdravnikom. Dokler se poškodba ne pozdravi, tek zamenjajte z drugimi športi in pustite času čas. Za naprej pa si naredite dober načrt treningov, ustrezno se prehranjujte, počivajte in seveda vedno poslušatje svoje telo.

Povzeto po: How to Identify and Recover from Overtraining Syndrome, ki je dostopen tukaj.

Značke:
Ključne besede:
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ

Advertisement