To so razlogi, da se ponoči zbujate

To so razlogi, da se ponoči zbujate
07.09.2018 AVTOR: A. T., Foto: Women's Secret/ Facebook

Se tudi vi ponoči večkrat zbudite? Preverite zakaj se vam to dogaja in kaj lahko storite za boljši spanec.

Se ponoči pogosto zbujate pa ne veste zakaj? Vas skrbi, da je z vami kaj narobe? Brez panike. Strokovnjaki pravijo, da je zbujanje sredi noči nekaj popolnoma običajnega. Kot pravijo raziskave naj bi bilo normalno, da se zbudite 4-6krat na noč, kar naj bi se na nas preneslo z naših prednikov, ki so se nekoč ponoči zbujali, da bi se preprečali, da jim ne grozi kakšna nevarnost, nato pa so zaspali nazaj. Če potem, ko se zbudite, nazaj zaspite tudi sami, potem je vse v redu. Če ne, pa v spodnjih vrsticah preverite, kaj bi lahko bil vzrok za vašo nespečnost.

Morate na malo potrebo
Nočno zbujanje ima veliko razlogov, eno od teh je tudi mala potreba. Če do nje pride občasno, ni s tem nič narobe. A če se zaradi nje zbujate vsako noč in še to večkrat na noč, je za to lahko več razlogov – da pred spanjem pijete preveč tekočin ali pa da pijete tekočino, ki ne vsebuje dovolj soli. Naše telo namreč skuša obdržati ravnotežje med vodo in elektroliti. In če pijete tekočino brez vsebnosti soli, bo ta šla skozi telo, zato boste nenehno hodili na stranišče. Da se temu izognete, pred spanjem spite manjši kozarec vode s ščepcem neprocesirane morske soli. Ta namreč pomaga, da gre voda v vse celice telesa.

Pregreli ste se
Če vam bo prevroče, boste težko zaspali in tudi spali. Zato morate ugotoviti, kako topla mora biti soba in kako pokriti ali ne morate biti, da bi vam ne bilo prevroče. Sicer pa, če gre verjeti statistiki, naj bi idealna temperatura sobe bila med 15 - 18 stopinjami. Poskusite, morda bo ta ustrezala tudi vam.

Predolgo ste za računalnikom
Tudi vi pred spanjem brskate po telefonu, računalniku ali tablici? Tudi to je lahko vzrok za to, da ne spite. Ko namreč ob večerih oči izpostavite svetlobi, telo namreč neha proizvajati melatonin, hormon, ki je ključen za to, da zaspite. Zato v prihodnje kakšno uro pred spanjem tovrstne naprave raje izklopite, luči v sobi pridušite in raje v roke vzemite kakšno knjigo, da se sprostite, umirite in počasi izklopite.

Malce preveč ste popili
Res je, da včasih prav paše spiti kakšen kozarček ali dva. A kozarček preveč lahko prav hitro pokvari tudi vač spanec. Alkohol sicer pomirja in če ga spijete veliko, vas lahko tudi hitro uspava. Vseeno pa to spanje ni najboljše, saj ko se alkohol v telesu presnavlja, prepreči tisti najboljši del spanja ob katerem se telo tudi spočije. Zato se boste v drugem delu noči najverjetneje večkrat zbudili in se posledično zjutraj zbudili nenaspani. V prihodnje vam zato priporočamo, da alkohol raje pijete veliko pred spanjem, da se bo imel čas prebaviti, vi pa boste tako tudi bolje spali.

Stres
Stres povzroča številne težave, med drugim tudi nespečnost. Kar lahko sami naredite za boljše počutje in spanec je, da se borite proti stresu. Poskusite se izogniti stresnim situacijam, ukvarjajte se s športom in se zdravo prehranjujte. Poskusite pa lahko tudi z meditacijo ter se poskusite osredotočiti na tu in zdaj. Če tudi to ne bo pomagalo, pa poiščite pomoč psihologa, ki vam bo pomagal pri odpravljanju težav.

Povzeto po: 5 Reasons You Keep Waking Up at Night, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Ključne besede: zdravje, spanje, nespečnost, mala potreba, alkohol, pregretost, stres
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ