Tega pred tekom raje ne počnite

Tega pred tekom raje ne počnite
02.09.2018 AVTOR: A. T., Foto: Reebok/ Facebook

Kaj vam lahko zagotovo pokvari tek? Teh pet stvari zagotovo ...

Statično raztezanje
Statično raztezanje ni primerno za ogrevanje ped tekom, kar so potrdile tudi raziskave. Te pravijo, da to vodi v počasen začetek teka in večji napor med tekom. Prav tako pa raztezanje hladnih mišic sproži zaščitni refleks, ki preprečuje mišicam, da bi se preveč raztegnile. Mišice se tako ne morejo skrčiti tako hitro kot bi se lahko, prav tako pa se njihova moč in zmogljivost zmanjša tudi med tekom. Zato bo bolje, če pred treningom izvedete dinamično ogrevanje, pri katerem se ne raztezate temveč izvajate različne gibe, s katerim mišice in sklepe ogrejete ter jih pripravite na nadaljne napore.

Preveč hrane
Pred vadbo je seveda dobro nekaj malega prigrizniti, saj vam to da energijo za dober trening. A preveč hrane vam lahko povzroči težave. Med tekom se prebava namreč upočasni in ne more delovati kot običajno. Pretok krvi, ki bi moral priti v prebavni trakt, je namreč preusmerjen v druge delete telesa (v tem primeru v delujoče mišice), zato se večji obroki ne morejo prebaviti kot običajno, kar lahko privede do neprijetnega občutka v želodcu, krčev ali celo bruhanja. Da bi se izognili težavam prvo poglejte, kakšen trening vas čaka. Za krajše teke prigrizka namreč ne boste potrebovali, v primeru daljših tekov pa zaužijte nekaj malega uro ali pol ure prej. Če boste tekli dlje kot uro ali še več, pa imejte kakšen prigrizek tudi s seboj, da ne boste ostali brez goriva. Kaj jesti pred vadbo, pa je vprašanje, na katerega si boste morali odgovoriti sami in sicer s poskušanjem. Nekaterim ustrezajo geli ali energijske ploščice, drugim banana, tretjim kos kruha z marmelado itd.

Prevelika ali premala hidracija
Tako kot ni dobro, da pijete premalo, tudi ni dobro, da pijete preveč. A vsekakor morate biti za to, da lahko dobro tečete tudi dobro hidrirani. Strokovnjaki priporočajo, da spijete vsaj 2l vode dnevno, če ste aktivni še toliko več. A priporočene dnevne količine vam ni potrebno spiti naenkrat. Pijte raje ves dan po malem, najbolje vodo ali nesladkane čaje. Pretirano sladkanim pijačam ali napitkom z umetnimi sladili pa se raje izogibajte, saj ti namreč lahko povzročajo želodčne težave.
Da boste vedeli, ali ste dovolj hidrirani ali ne, pa si lahko pomagate tako, da spremljate barvo urina. Bolj svetel kot je ta, bolj ste hidrirani in obratno – bolj temen kot je, manj ste hidrirani.

Neopravljena mala ali velika potreba
Če pred tekom ne opravite male ali velike potrebe zna biti to težava. Zato se pred treningom vedno ustavite še na stranišču. Sicer pa ne bo nič narobe, če boste na teku za nujne primere imeli s seboj nekaj papirja ali vlažilne robčke. Če imate kljub vsem preventivnim ukrepom med tekom vse pogosteje težave s tem, da morate na malo ali veliko potrebo, pa vam priporočamo, da pogledate kaj jeste. K prebavnim težavam namreč veliko prispeva hrana, sploh mlečni izdelki, izdelki iz pšenice, gluten, kofein, sladkor in umetna sladila. V primeru, da tudi prevetritev jedilnika ne bo dovolj, pa vam svetujemo posvet z zdravnikom.

Neposlušanje lastnega telesa
Slab trening je lahko tudi posledica tega, da preprosto ne poslušate svojega telesa. Če vas vse boli ali ste utrujeni, je bolje, da se odpočijete. Včasih že en dan počitka pomeni veliko, zato si ga le privoščite, pa brez slabe vesti.

Povzeto/ prirejeno po: The 5 worst things to do before a run, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening
Ključne besede: trening, zmogljivosti, zdravje, Statično raztezanje, dinamično ogrevanje, hrana, hidracija, prebava
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ