Ste tekač začetnik? Tako lahko preprečite poškodbe

Ste tekač začetnik? Tako lahko preprečite poškodbe
28.08.2018 AVTOR: A. T., Foto: Reebok/ Facebook

Tekači začetniki ste bolj na udaru za poškodbe. Preverite, kako se lahko zaščitite pred njimi ...

Ste mislili, da se tekači, ki že dolga leta tečejo bolj pogosto poškodujejo kot začetniki? Verjeli ali ne, to ni res, kar je potrdila tudi študija, v kateri je sodelovalo 4600 nizozemskih tekačev. Raziskovalci so jih razdelili v dve skupini – tekači začetnike, ki so tekli šele kakšno leto dni; in izkušeni tekači, ki so tekli več kot leto dni. Raziskovalce je zanimalo, v kateri skupini bo hitreje prišlo do poškodb. Izkazalo se je, da so se pogosteje poškodovali začetniki kot pa izkušeni tekači. In če ste s tekom pred kratkim začeli tudi sami, potem le preberite spodnje vrstice, da se boste izognili neprijetnim poškodbam ...

Tek naj bo raznolik
Tekaške poškodbe so pogosto rezultat ponavljajočih se obremenitev. Mišice, kite ali kosti so namreč vedno znova podvržene isti sili in to vse dokler se ne vdajo, kar privde do poškodbe. Da bi se temu izognili, vam priporočamo, da tečete raznoliko – na različne razdalje, z različno hitrostjo in po različnih površinah, po ravninah, v hrib itd.

Razdaljo podaljšujte postopoma in po pameti
Če boste prehitro povečali razdaljo, ki jo tečete, se lahko poškodujete. Zato četudi se počutite polni energije, ne pretiravajte. Raje sledite pravilu, da je tek tedensko dobro povečati le za 10% razdalje, ki jo trenutno zmorete preteči. Kaj to pomeni? Preprosto to, da če danes zmorete preteči 6 km, lahko tej razdalji dodate le cca 600m ali nekaj metrov več. Če jo boste zmogli brez težav, super, če se po teku pojavijo bolečine, pa ste že pretiravali.

Prepričajte se, da imate prave tekaške copate
Tekaški copati so zelo pomembni za tekača, saj lahko zmanjšajo možnosti za poškodbe. A kako vedeti, da ste izbrali prave? Preprosto tako, da ko čutite, da so copati, s katerimi tečete, kot nekakšen podaljšek vaše noge in v njih tečete z lahkoto ter po teku z njimi nimate nobenih težav.

Pazite na postavitev telesa med tekom
Tudi postavitev telesa med tekom je zelo pomembna, saj ustrezna drža in doskok lahko bistveno vplivata na vašo kvaliteto teka in možnosti poškodb. In na kaj morate paziti? Predvsem na to, da tečete vzravnano, da so vaši koraki kratki ter da s stopali pristanete pod telesom.

Okrepite svoje telo
Poškodbam se lahko izognete tudi tako, da okrepite svoje telo. Kar pa pomeni, da boste morali izvajati vaje za moč. Zaradi teh bo vaše telo lepo oblikovano, pa tudi bolje in lažje boste tekli.

Ne pozabite na počitek
Za preprečevanje poškodb je zelo pomembna tudi regeneracija. Kar pomeni, da morate telesu pustiti, da se od naporov odpočije. Najlažje boste to storili, če boste kvalitetno in dovolj dolgo spali. Obenem pa si tudi 2-3 krat tedensko vzemite počitek ali se v teh dneh, namesto s tekom, ukvarjajte s kakšnim drugim športom.

Povzeto/ prirejeno: New Runners Get Injured more easily, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening, Zdravje
Ključne besede: trening, poškodbe, tekaške poškodbe, zdravje, tekač začetnik
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ