S tekom do boljšega spomina

S tekom do boljšega spomina
10.09.2018 AVTOR: A. T., Foto: Saucony/ Facebook

Tek ima številne ugodne učinke na telo, med drugim vam lahko pomaga izboljšati spomin.

Razlogov za to, zakaj radi tečemo je veliko – od tega, da izboljša naše razpoloženje, okrepi mišice, kosti in sklepe. Nenazadnje naj bi tek celo prispeval k daljši življenjski dobi. Nove raziskave pa razkrivajo, da bi kaj lahko pomagal tudi izboljšati spomin. V študiji, objavljeni v reviji Psychological Reports, je 24 ljudi med 18 in 35 letom sodelovalo v štirih eksperimentih. V prvem so si morali zapomniti čim več besed iz dveh seznamov s 15 besedami ob tem pa so ves čas sedeli. V naslednjih treh eksperimentih so 15 minut hodili na tekaški stezi pri zmerni hitrosti, in sicer pred, med in po tem, ko so si poskusili zapomniti besede. Ko so strokovnjaki zatem preverjali njihovo zmogljivost, so ugotovili, da so si najbolje zapomnili besede po hoji. Eden od avtorjev študije, Paul Loprinzi, direktor laboratorija za vadbo in spomin univerze Mississipi, pravi, da vsaka aerobna vadba lahko spodbudi kratko in dolgoročni spomin. Kot pravi se večina njihovih eksperimentov vrti okoli aktivne populacije. Srednje in visoko intenzivna vadba pa sta se obe izkazali za najbolj ugodni zaepizodičen spomin, torej spomin, kjer se spomnite izkušenj, časa, krajev in čustev. Dodatne študije, ki so preučevale vadbo so še pokazale, da redna vadba lahko tudi pomaga zmanjšati možnosti za demenco.

Povzeto po: Running for Just 15 Minutes Might Give Your Memory a Serious Boost, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Ključne besede: spomin, zdravje, vadba, aerobna vadba, mišice, sklepi, dobro počutje
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ