S spancem do boljšega teka, a le, če ...

Advertisement

S spancem do boljšega teka, a le, če ...
27.09.2018 AVTOR: A. T., Foto: Lorna Jane Active / Facebook

Se sprašujete, kako še izboljšati tek? Spanje bi kaj lahko bil pravi odgovor na to ...

Da spanec pripomore k regeneraciji telesa ni nobena novost, a očitno imajo na telo pozitiven učinek tudi dremeži, a ne v vsakem primeru. Vas zanima, kaj je razkrila nova študija, objavljena v reviji European Journal of Sport Science, v kateri so strokovnjaki raziskovali učinek popoldanskega spanca na vzdržljivost trenirah tekačev? Pa poglejmo. V študij je sodelovalo 11 trenirah moških tekačev, ki so bili udeleženi v dveh poskusih. Pri prvem so na tekaški stezi tekli zjutraj, in sicer 30 minut z 75% VO2max. Nato so se na stezo spet vrnili popoldne in na njej tekli še 20 minut z 60% VO2 max, zatem pa še do izčrpanosti z 90% VO2max. Pri drugem preizkusu, ki je potekal pod istimi pogoji, so tekači treningu dodali še popoldanski počitek. 90 minut pred popoldanskim treningom so si namreč privoščili 20 minutni drežem. Rezultati so seveda pokazali bistveno razliko v dnevih, ko tekači pred aktivnostjo niso dremali in na dan, ko so. Nekateri tekači so namreč zadnji del teka - ko so tekli na vso moč – tekli veliko dlje časa kot na dneve, ko pred tekom niso dremali. Zato so raziskovalci zaključili, da so tisti tekači, katerih zmogljivost se je izboljšala, ponoči zagotov spali manj, in sicer pod sedmimi urami. Pri tistih, ki so ponoči spali dlje, vsaj osem ur, pa bistvenih razlik po popoldanskem dremežu, niso zaznali.

Povzeto po: Taking a nap could make you a better runner, but only if you fall into this category, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Ključne besede: zdravje, spanje, zmogljivosti, dremež
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ

Advertisement