Kako izbrati prave gele za ohranjanje energije med tekom

Kako izbrati prave gele za ohranjanje energije med tekom
26.08.2018 AVTOR: A. T., Foto: GU Energy Labs/ Facebook

Za hitre ali dolge teke le prigrizek pred začetkom ne bo dovolj. Energijo boste namreč morali dovajati tudi med tekom. Najlažje boste to storili z gelom, a kateri je pravi za vas?

Hitreje ali dlje kot tečete, več ogljikovih hidratov boste potrebovali
Od tega, kako hitro ali daleč tečete, je odvisno, koliko energije boste potrebovali. Za ženske velja, da naj bi vsako uro aktivnosti zaužile 30-60 gramov, saj tako nivo krvnega sladkorja in glikogena ostaneta na nivoju, ki je potreben za optimalno zmogljivost. V primeru, da tečete manj kot uro pa dodatkov ne potrebujete.

V ekstremnih razmerah boste potrebovali več tekočine in elektrolitov
Hidracija je zelo pomembna za uspešno opravljen trening ali tekmo, kar pomeni, da morate na daljših in zahtevnejših preizkušnjah piti kar se da redno. Strokovnjaki priporočajo, da to počnete na 15-20 minut. Pri daljših tekih in ob močnem potenju pa ne pozabite tudi na vnos elektrolitov, ki so zelo pomembni za normalno delovanje telesa.

Previdno s kofeinom
Kofein je popularen pripomoček za izboljšanje zmogljivosti, a vseeno lahko pretiravanje z njim privede do težav med tekom. Kako se bo vaše telo nanj odzvalo ni vedno mogoče predvideti. Običajno se v primeru uživanja večjih količin pojavijo težave s prebavo, živčnost, pospešeno bitje srca itd. Zato je dobro, da že na treningu preverite, kaj in koliko kofeina bo dovolj, da boste zbrano in dobro tekli. Sicer kofein lahko zaužijete s kavo in izberete energijske gele, ki kofeina ne vsebujejo. Lahko pa ga zaužijete tudi skupaj s športnim pripravkom, ki običajno vsebujejo okoli 25-50mg kofeina.

Preverite ali izdelek vsebuje fruktozo
Fruktoza je ena tistih sestavin, ki je večina ljudi ne prenaša dobro, zato naj tudi ne bo edina sestavina v gelu, ki ga nameravate zaužiti. Zato raje posezite po tistih, ki vsebujejo mešanico fruktoze in glukoze, saj ju bo vaše telo lažje absorbiralo.

Ste vegetarijanec ali vegan? Preverite sestavo gela
Želatina, ki je živalskega izvora, se nahaja v veliko izdelkih, tudi v energijskih gelih. Če izdelkov živalskega izvora ne uživate, izberite tiste, ki so izdelani na osnovi javorjevega sirupa ali suhega sadja ter so zmešani s športnimi napitki.

Povzeto/ prirejeno po: How to Choose the Right Running Chews and Gels for You, ki je dostopen tukaj

Značke: Zdravje, Trening
Ključne besede: zdravje, prehrana, energija,, zmogljivosti, energijski gel, prigrizek med tekom, trening
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ