3 najpogostejši vzroki za bolečino v stopalnem loku

3 najpogostejši vzroki za bolečino v stopalnem loku
04.11.2018 AVTOR: A. T., Foto: Saucony / Facebook

Vas pestijo bolečine v stopalih? Preverite, ali morda ne trpite za eno od treh najpogostejših poškodb ...

Vas pestijo bolečine v stopalih? Preverite, ali morda ne trpite za eno od treh najpogostejših poškodb ...

Tek ima številne pozitivne učinke na telo, a če z njim pretiravamo, je učinek lahko ravno nasproten. Najbolj na udaru so seveda noge, ki pri teku opravijo največ dela in ki utrpijo tudi največ poškodb. Katere so najpogostejše in kaj lahko storite, da jih odpravite?

Plantarni fasciitis ali vnetje tetive v stopalu

Če zjutraj, ko vstanete s postelje ali po daljši neaktivnosti, po dostopu na stopalo začutite bolečino, imate verjetno vnetje tetive ali t.i. plantarni fasciitis. Bolečina se običajno občuti predvsem v stopalu in okoli njega, a jo lahko občutite tudi v stopalnem loku in v tkivu, ki teče čez stopalo. Kaj storiti? Najbolje je, da tekaške treninge postavite na stran in počivate, dokler se poškodba ne sanira. Po potrebi pa vam bo zdravnik predpisal fizioterapijo ali celo operacijo. Ko se vrnete na trening pa pazite, da boste razdalje in zahtevnost teka povečevali postopoma. Vsekakor pa se pred aktivnostjo vedno dobro ogrejte.

Stresna fraktura
Ponavljajoče se obremenitev oziroma preobremenitev lahko povzroči male razpoke v koteh, ki jih imenujemo tudi stresne frakture. Najpogosteje se naredijo na majhnih kosteh v stopalu, prepoznamo pa jih po neprijetni bolečini, ki je običajno na mestu, kjer je kost nalomljena. Pogosto se stresne frakture ne zaznajo takoj, saj jih izdaja le neprijeten občutek. A če tega ne upoštevate, se lahko stanje drastično poslabša. Kaj storiti? Stresne frakture potrebujejo med 6-8 tednov, da se pozdravijo. Ob tem pa neprijetno bolečino lahko lajšate z ledom, povijanjem in privzdigovanjem noge. Vsekakor pa boste morali za nekaj časa na tek pozabiti in počivati. Ko se boste vračali na trening, pa seveda podaljšujte dolžino in zahtevnost tekov postopoma in po pameti.

Tendonitis
Vzdraženost ali vnetje kite, ki poteka na notranji strani stopala se bo kazala v utripajoči ali pekoči bolečini, in sicer med ali po teku. Prav mogoče pa je, da bo stopalo tudi otečeno ter da se bo bolečina razširila vse do gležnja. Kaj storiti? Ta poškodba je ena resnejših in vam lahko povzroči resne težave, če je ne ustrezno pozdravite. Ko torej začutite bolečino, čim prej obiščite zdravnika, da vam potrdi diagnozo in predpiše ustrezno zdravljenje.

Povzeto po: The 3 Most Common Causes of Arch Pain and How to Fix It, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Ključne besede: poškodbe, tendonitis, Plantarni fasciitis, stresne fakture, zdravje., tekaški trening
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ